Informasi

Rejuvenasi blog

Monday, October 6, 2008

LAPORAN IJTIMA' 'AIDILFITRI ISIS 1429H/2008M












P.J., 4 Syawal 1429H, Sabtu: Telah diadakan suatu majlis Ijtima' 'Aidil fitri ISIS yang julung-julung kali diadakan bagi meraikan ahli-ahli ISIS sempena Bulan Syawal yang mulia ini.

Telah dihadiri lebih kurang 60 orang ahli ISIS, lebih kurang 20 Muslimin, dan 40 Muslimat.

Juadah pada hari tersebut termasuk, Bihun Sup(menu utama), dan Nasi Goreng Ayam (menu utama), kuih muih hari raya, dan buah-buahan segar sebagai menu pencuci mulut. Menu air adalah Sirap Limau.

Majlis dimulakan dengan Ucapan oleh Wakil JPMNS dan perasmian program. Seterusnya majlis diteruskan dengan ucapan oleh Presiden ISIS, merangkap Pengarah program ijtima' 'Aidilfitiri ISIS 1429H/2008M ini. Seterusnya majlis diberkati dengan bacaan Al-Qur'an oleh wakil dari DQ, membacakan surah As-Soff, ayat satu hingga ayat akhir, dan diikuti dengan bacaan doa.

Kemudian majlis diteruskan lagi dengan agenda utama iaitu jamuan 'Aidilfitri. Ahli-ahli menjamu makanan yang disediakan sambil berkenal-kenalan dan bertukar-tukar fikiran antara satu sama lain.

Majlis diakhiri dengan upacara penyampaian cenderahati kepada Wakil JPMNS dan seterusnya kepada semua ahli ISIS yang hadir pada majlis itu. Para ahli menerima cenderahati dari pihak ISIS ketika sesi bersalaman "salam ukhuwah" bersama Presiden ISIS sessi ini.

Sesudah itu majlis bersurai.

Sekian. Terima Kasih.

6 comments:

Khabir Shuhaimi said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Salaam ZIarah.

Anonymous said...

Salam Perjuangan...

warm regards,
ibnu-Lharakah

Anonymous said...

Wah baru diupload kad Raya Softcopy
dari pimpinan isis :)
~TQ~
:)

sincerely,
abu 'abdullah :)

CHIC-HANDSOME said...

great week-end

Afzan Rahman said...

nak kad raya isis gak....
walaupun sekarang dah 16 syawal..
huhu

 

SELANGOR LINK Design by Insight © 2009